torsdag 13 januari 2011

Ut-och-fara-dag

Jag brukar försöka timea in så att jag får flera möten + ut-och-åka-ärenden på samma dag, det kan bli så hattigt annars. En sådan dag var det idag - riktigt skönt att komma ifrån kontoret lite och träffa folk. Jag har bland annat varit hos net1, min livesändningspartner, och diskuterat lite kul idéer...

(kom f.ö. in i något märkligt kaffestim i förmiddags, detta var min 5:e kopp. Inte bra.)

Och så har jag varit hos Expressen och diskuterat lite andra kul idéer. Vad det är får ni veta om ett par veckor.

Och så har jag varit i Uppsala och hämtat nyrenoverade diffar som kom med bussgods idag. Det är givetvis mästare Mats Karlsson på Unic AB som fixat till dem. Dessa små darlings ska få mig att åka på feta bredställ...! B-)


Jo, och så har jag blivit galen på Stockholmstrafiken också. Det har varit en blandad potpurri av allt från "jag ska minsann få ligga i vänsterfil i 80 km/h på 110-väg. Bara för att jag vill och kan.", till "Rödjusen har väl ljudsensorer, har de inte det? Så om jag står och tutar som en idiot, borde de slå om snabbare, borde de inte det?" Suck...

Men annars går det bra! :) Väldigt mycket just nu, Tony jobbar som en liten blå nere i Blekinge för att få bilen lackad och iordninggjord, Kronberg har renoverat motorn och kommer ned med den till helgen, och jag försöker styra upp slantar + lite annat fix. Rally innebär verkligen full fart hela tiden - och med den klämkäcka avslutningen lämnar jag er nu för att jobba vidare. (Nu ska jag öppna och läsa en offert, där jag hittills enbart läst de inledande orden "Hello Ramona, her is the quotation I promised you. I'm afraid that you are going to be shocked." Låter ju väldans lovande. ;-) )

8 kommentarer:

Magnus sa...

Jäklars va körigt du haft de idag =) Men va kul med livesändingar från svenska i år igen. Hoppas ni får sponsrade kläder från expressen. Kul å se er som getingar. Men ni måste ju börja göra mera små videos. Dom ni gjort tidigare har ju varit gör roliga.

LupusLupus99 sa...

jag skulle vilja se en dokumentär om er, eller rättare sagt en "bakom kulisserna" där vi får följa er före, under och efter svenska rallyt.

Dvs från det att ni börjar med era förberedelser tills det att ni fixat allt som behöver göras med bilen efter tävlingen.

Anonym sa...

Hmm Duuu Ramona, det fanns en plan på hur Evo racern skulle se ut,,,, Meeeen det är bara jag som vet hur den ser ut nu::)) ( jag kanske hittade på lite hyss med den) Undrar om jag ska låta någon trogen bloggare se den före dig ???? ::)) * Ring inte mig jag ringer dig * :)

Ramona sa...

Magnus: Ja ni får snart se vad som är på g...;) Mer videos kommer, ett litet problem är att vi bor typ 45 mil från varandra :)
LupusLupus99: Får se om något produktionsbolag läste detta :)
Anonym: Om du visar den för någon måste jag tyvärr köra över dig. ;)

Anders sa...

hehe så du använde färgen jag skickade dig TH?? skicka en bild till den förra vart så suddig! eller var det så den såg ut?! ;-D

LupusLupus99 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LupusLupus99 sa...

Anders, jag hittade bilden online.

TH hade varit så vänlig att lägga upp den på flickr:

http://farm5.static.flickr.com/4126/4990823554_b8b0045c6e_z.jpg

personligen tycker jag att det är ganska likt? ;)

Anders sa...

Jag får inte bilden från din länk att visas lupus lupus:the picture is not avilible right now eller nått sånt :-(